Voor de werkgever
Coaching van werknemers is een bijzonder effectief instrument. Hoewel de betere manager vaak zelf al beschikt over coachingsvaardigheden is het toch om verschillende redenen (o.a. vertrouwelijkheid, onafhankelijkheid, professionaliteit) aan te raden om in sommige gevallen een externe coach in te schakelen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
- het ontwikkelen van vaardigheden of competenties
- leren reflecteren op eigen gedrag
- leren omgaan met spanningen
- zelfverzekerder worden etc.
Er zijn veel mogelijkheden waar ik graag met de ondernemning/instelling van gedachten over wil wisselen. Ik kan onder andere:
- workshops/trainingen geven over verschillende onderwerpen (communicatie, omgaan met werkstress enz)
- 1 op 1 coachen (zowel in het bedrijf als op een externe locatie)
- een coaching spreekuur of coachloket houden.
Coaching in opdracht van de werkgever begint altijd met de driehoek werkgever, werknemer en coach. Met elkaar bespreken we de coachvraag: het doel dat gesteld wordt. In overleg kan er regelmatig met de werkgever teruggekoppeld worden. Hierbij zal ik ingaan op de voortgang van het proces, niet op de inhoud.
De bekostiging van de coaching kan ook plaatsvinden vanuit het opleidings/scholingsbudget dat in veel organisaties aanwezig is. Met het coachen van personeel kun je al in enkele sessies resultaat boeken en daarmee is het een prima investering in uw personeel!